TAT versterkt 'Responsible Tourism: The Way Forward for Thailand Tourism' op ATM 2023

PERSBERICHT:

Thailand promoten als een duurzame, maar ook gezondheids- en wellnessbestemming voor reizigers in het Midden-Oosten.

Dubai, 3 mei 2023 – De Tourism Authority of Thailand (TAT) versterkt de campagne 'Visit Thailand Year 2023: Amazing New Chapters' en het streven van Thailand naar verantwoord en duurzaam toerisme op de 30e Arabian Travel Market (ATM) 2023, gehouden op 1 -4 mei, in Dubai, Verenigde Arabische Emiraten.

De heer Yuthasak Supasorn, TAT-gouverneur, zei “Aangezien er een groeiende belangstelling is van de markt in het Midden-Oosten voor duurzaam reizen, winkelen en gezondheids- en welzijnsactiviteiten, willen we nieuwe reiservaringen bieden via Thailand's 5F soft-power-fundamenten van Food, Fight, Fashion, Film en Festival, terwijl het de kracht van Thailand in de natuur en Thaisheid benadrukt. TAT heeft als doel een betekenisvolle reiservaring te creëren die niet alleen betekenisvol is voor reizigers, maar ook voor de lokale gemeenschappen en het milieu.”

Dit is de 23e keer dat TAT deelneemt aan de geldautomaat met de Thailand Stand die de campagne 'Visit Thailand Year 2023: Amazing New Chapters' presenteert. The Stand heeft een duurzaam toerismeconcept dat Thaise culturele waarden oproept in overeenstemming met de TAT-richtlijn om Thailand te promoten als een bestemming van wereldklasse die een zinvolle reiservaring biedt.

De heer Yuthasak voegde toe: “Eerder dit jaar werden 17 Sustainable Tourism Goals (STG's), die zijn ontwikkeld op basis van de Sustainable Development Goals (SDG's), aangekondigd om te worden geïmplementeerd in de toeristische sector, die zullen bijdragen aan duurzaamheid in vier dimensies: management, sociaal-economie, cultuur , en het milieu.

“Wat management betreft, bevordert het de koppeling tussen onderwijs en toerisme, en ontwikkelt het de vaardigheden voor human resources voor de toeristenindustrie. Het sociaal-economische aspect omvat bijvoorbeeld het idee van inclusiviteit, het betrekken van lokale ingrediënten en afvalbeheer in het toerisme. Ook zal het culturele gedeelte strategieën ontwikkelen om samen met de lokale gemeenschappen een duurzame bestemming te promoten. Om de impact op het milieu te minimaliseren, moeten toeristen en belanghebbenden worden aangemoedigd om te pleiten voor het verminderen van de koolstofemissies.”

De Thailand Stand werd officieel geopend by Dhr. Yuthasak en Z.E. Dhr. Sorayut Chasombat, de ambassadeur van Thailand in de Verenigde Arabische Emiraten. Ook aanwezig waren TAT-executives en Thaise afgevaardigden.

De Thailand-stand bestaat uit 46 verkopers uit Thailand – 32 hotels, 10 reisbureaus, drie attracties en een toeristisch platform – die hun producten en diensten promoten en B2B-afspraken maken met kopers uit het hele Midden-Oosten.

Ondertussen biedt een TAT-informatiebalie bij de Thailand-stand e-brochure en video-informatie onder het concept 'Amazing New Chapters', waarbij de nadruk wordt gelegd op bestaande en nieuwe toeristische ervaringen in opkomende secundaire bestemmingen en toeristische gemeenschappen in het hele land.

Andere activiteiten die plaatsvinden op de stand zijn onder meer doe-het-zelf-demonstraties over het maken van Thaise potpourri en schilderen op Saa-papier (papier van moerbeiboombast), handwaaiers en hedendaagse dansen.

Het TAT Dubai Office zal zich richten op het bevorderen van Thainess, Happiness, Sustainable, Balanced en Equitable growth. Een campagne is bedoeld om zowel nieuwe als terugkerende bezoekers aan te trekken om de "Thai Way of Happiness" te ervaren, en hen zo aan te moedigen hun ervaringen op sociale media te delen. Onder het idee van "berichten doorsturen" in de online wereld, zullen promoties worden aangeboden aan degenen die zich bij de campagne aansluiten. Dit zal helpen om het bewustzijn van Thailand te vergroten en toekomstige bezoekers aan te trekken.

In 2022 verwelkomde Thailand 314,882 bezoekers uit het Midden-Oosten met bijna 100,000 bezoekers uit Saoedi-Arabië en ongeveer 66,000 bezoekers uit de Verenigde Arabische Emiraten (VAE). Reizigers uit de Golfstaten worden beschouwd als een van de groepen met de meeste uitgaven en een hoge gemiddelde verblijfsduur. In 2019 hadden bezoekers uit de VAE een gemiddelde verblijfsduur van 11.14 dagen en gemiddelde dagelijkse uitgaven van meer dan US $ 220, vergeleken met die van de totale internationale toeristen met respectievelijk 9.26 dagen en US $ 166.

De originele versie van dit artikel verscheen op onze zusterwebsite, The TPN National News, eigendom van ons moederbedrijf TPN media.

-=-=-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=

Vergeet je niet te abonneren op onze nieuwsbrief en ontvang al ons nieuws in één spamvrije dagelijkse e-mail Klik hier! OF, vul hieronder je e-mailadres in!

Steun The Phuket Express in 2023!

Inschrijven
Goongnang Suksawat
Goong Nang is een nieuwsvertaler die al vele jaren professioneel voor meerdere nieuwsorganisaties in Thailand heeft gewerkt en al meer dan vier jaar voor The Pattaya News heeft gewerkt. Is voornamelijk gespecialiseerd in lokaal nieuws voor Phuket, Pattaya, en ook wat nationaal nieuws, met de nadruk op vertaling tussen Thais naar Engels en het werken als tussenpersoon tussen verslaggevers en Engelssprekende schrijvers. Oorspronkelijk afkomstig uit Nakhon Si Thammarat, maar woont in Phuket en Krabi, behalve wanneer hij tussen de drie pendelt.