Tourism Authority of Thailand kondigt inaugurele samenwerking aan met Tourism Cares

PERSBERICHT:

De “Tourism Cares Meaningful Travel FAM with Thailand” bracht 14 vertegenwoordigers uit verschillende sectoren van de toeristische sector samen om betekenisvolle ervaringen te ontdekken, zoals het samenwerken met lokale Thaise ondernemers en gemeenschappen in Bangkok en Krabi, van 6 tot 14 maart 2024.

Bangkok, 15 maart 2024 – De Tourism Authority of Thailand (TAT) is verheugd haar eerste samenwerking met Tourism Cares aan te kondigen, een in de VS gevestigde non-profitorganisatie die zich inzet voor het bevorderen van duurzaamheid binnen de reis- en toerismebranche. Deze samenwerking komt voort uit een sterk geloof in het vermogen van de reissector om positieve sociale, ecologische en economische impact te creëren.

Gericht op het bevorderen van de duurzaamheid van het Thaise toerisme heeft TAT verschillende initiatieven geïmplementeerd om de Sustainable Tourism Goals (STG) te realiseren. Voorbeelden hiervan zijn standaardisatieprogramma's zoals STARS, CF Hotels, Green Leaves en Thailand Tourism Awards (TTA), gericht op het motiveren van Thaise leveranciers om duurzame praktijken te integreren.

Binnen de Amerikaanse markt werkt TAT samen met Tourism Cares, een organisatie die al meer dan twintig jaar een katalysator is voor positieve verandering. Ze brengen mondiale belanghebbenden in de toeristische sector samen om bij te dragen aan het welzijn van lokale gemeenschappen door middel van verschillende initiatieven, waaronder programmering, onderwijs en middelen.

De heer Siripakorn Cheawsamoot, vice-gouverneur van TAT voor internationale marketing – Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Amerika, zei “TAT is verheugd om samen te werken met Tourism Cares, omdat we de gemeenschappelijke visie delen dat reizen betekenisvolle ervaringen kan bieden voor reizigers en de mensen en gemeenschappen die ze bezoeken. Door bestemmingspartner van Tourism Cares te worden, geloven wij dat Thaise toeristische bedrijven waardevolle inzichten zullen verwerven in de voorkeuren van Amerikaanse reizigers als het gaat om duurzame reizen. Deze samenwerking zal ons in staat stellen ons aanbod te verbeteren en beter tegemoet te komen aan de behoeften van deze bewuste reizigers.”

In 2023 verwelkomde Thailand ongeveer 930,000 Amerikaanse reizigers, een stijging van 112% (post covid) ten opzichte van het voorgaande jaar. Amerikaanse reizigers zoeken een unieke ervaring die diepgaand aansluit bij lokale gemeenschappen.

In 2024 verwacht TAT dat het land gecombineerde inkomsten uit toerisme zal genereren variërend van ongeveer 1.54 tot 1.92 miljard Baht uit de internationale markt en 0.86 tot 1.08 miljard Baht uit de binnenlandse markt als onderdeel van het basisscenario.

Om de reisbranche en duurzaam ingestelde reizigers te helpen snel een lijst te vinden van doorgelichte, duurzame organisaties die positieve sociale en ecologische impact hebben op bestemmingen, heeft TAT meegewerkt aan de Tourism Cares Meaningful Travel Map of Thailand door 15 Impact Partners toe te voegen, en er zullen er nog meer volgen. De kaart is te bekijken op https://www.tourismcares.org/thailand.

De heer John Sutherland, senior directeur Community Impact bij Tourism Cares, sprak zijn enthousiasme uit over de onderneming van de organisatie in Zuidoost-Azië en markeert dit als een belangrijke samenwerking met Thailand. Hij erkende de prominente positie van Thailand in de duurzaamheidsinspanningen van de regio en benadrukte het potentieel dat werd waargenomen tijdens de recente Tourism Cares Meaningful Travel FAM met Thailand.

“De afgelopen week hebben we actief samengewerkt met lokale autoriteiten, individuen en gemeenschappen, waarbij we betekenisvolle ideeënuitwisseling hebben bevorderd om ervoor te zorgen dat reizen wordt gebruikt als een kracht ten goede. Het partnerschap tussen Tourism Cares en TAT staat klaar om duurzame Thaise producten en diensten op de Amerikaanse markten te introduceren en zo een positieve impact te hebben op de Thaise bevolking en plaatsen.”

Van 6-14 maart 2024 organiseerden TAT en Tourism Cares de “Tourism Cares Meaningful Travel FAM with Thailand.” Samen brachten ze 14 vertegenwoordigers uit verschillende sectoren van de toeristische sector naar Thailand, waardoor ze betekenisvolle ervaringen kregen, zoals het contact met lokale Thaise ondernemers en gemeenschappen in Bangkok en Krabi.

De vice-gouverneur van TAT, de heer Cheawsamoot, benadrukte dat “Door duurzaamheid centraal te stellen in onze strategieën, zou een duurzame reis niet mogelijk zijn zonder een manier van duurzaam transport.

“We zijn verheugd om onze samenwerking met Delta Air Lines en Korean Air voor het tweede achtereenvolgende jaar voort te zetten na de lancering van de Feel Thailand with Delta Air Lines-campagne in 2022. De toegankelijkheid voor Amerikaanse reizigers naar Thailand via het initiatief maakte reizen naadloos en verminderde de stress vaak gepaard gaande met een internationale reis. Dit jaar zetten we onze inspanningen voort om ervoor te zorgen dat deze toegankelijkheid evolueert naar een meer verantwoorde manier van reizen voor de reis van elke klant.”

De heer Andrew Kim, verkoopdirecteur voor Korea en Zuidoost-Azië bij Delta Air Lines, geeft dit aan “Wij zien duurzaamheid niet als een optie, maar als een manier van leven. Individuen hoeven luxe niet in te ruilen voor duurzaamheid, omdat we beide soepel integreren. We zijn enthousiast over de uitbreiding van ons partnerschap met Thailand en zijn er trots op dat Thailand een integraal onderdeel is van ons Delta Sustainability Program.”

Na de aankondiging van de samenwerking tussen TAT en Tourism Cares werd er in het Peninsula Bangkok Hotel een educatieve sessie gehouden voor een Thais publiek van ondernemers in de toeristische sector. Op de agenda stonden een presentatie door Tourism Cares en een paneldiscussie over “Het creëren van een duurzame Thailand-reis op maat van de Amerikaanse reismarkt”, geleid door sleutelfiguren uit de publieke en private sector van de toeristische sector. De sessie werd afgesloten met een netwerkmogelijkheid voor FAM-deelnemers en Thaise leveranciers.

Inschrijven
Goongnang Suksawat
Goong Nang is een nieuwsvertaler die al vele jaren professioneel voor meerdere nieuwsorganisaties in Thailand heeft gewerkt en al meer dan vier jaar voor The Pattaya News heeft gewerkt. Is voornamelijk gespecialiseerd in lokaal nieuws voor Phuket, Pattaya, en ook wat nationaal nieuws, met de nadruk op vertaling tussen Thais naar Engels en het werken als tussenpersoon tussen verslaggevers en Engelssprekende schrijvers. Oorspronkelijk afkomstig uit Nakhon Si Thammarat, maar woont in Phuket en Krabi, behalve wanneer hij tussen de drie pendelt.