Campagne Open Thailand Safely wint prijs

PERSBERICHT:

Marsha Niemeijer, Brand Director van Khiri Travel, nam op het podium de Changemaker Award in ontvangst op de Web in Travel (WiT)-conferentie in Singapore, 3 oktober.

De communicatiecampagne #OpenThailandSafely van Khiri Travel en partners heeft de WiT Travel Changemakers Award 2023 gewonnen in de categorie Local Community Engagement.

De campagne werd in maart 2021 gelanceerd om Thailand veilig te heropenen voor bezoekers nadat de toeristische economie was gedecimeerd door de de facto stopzetting van het internationale reizen als gevolg van Covid-19.

OpenThailandSafely werd begin 2021 gelanceerd toen de uitrol van vaccins in een stroomversnelling kwam en toeristische economieën zoals de Malediven en Griekenland weer opengingen. Het centrale idee was om gevaccineerde toeristen terug naar Thailand te laten komen zonder hen in quarantaine te plaatsen. 

De campagne, opgezet door Khiri Travel in Thailand en ondersteund door 60 bedrijven en organisaties uit de reisindustrie, zoals de Minor Group, Asian Trails, Capella Hotels en SKAL International, ontving 12,323 ondersteunende online ondertekenaars. Er werd een petitie gestuurd naar de Thaise premier, de minister van Toerisme en de gouverneur van de Tourism Authority of Thailand door campagnepartner William Heinecke, de CEO en oprichter van Minor Hotels.

#OpenThailandSafely genereerde een enorme hoeveelheid krantenkoppen en nieuwsverhalen in de media en sociale media in Thailand en de rest van de wereld.

De Thaise regering kondigde de heropening aan van Phuket vanaf 1 juli 2021 en andere Thaise regio’s vanaf 1 oktober 2021.

“We beweren niet noodzakelijkerwijs dat Open Thailand Safely een directe impact heeft gehad”, zegt Willem Niemeijer, CEO van Khiri Travel. ‘Maar wij geloven dat onze stem een ​​gedurfde en noodzakelijke stem was. Het sprak namens honderdduizenden werknemers die te verlegen of te bang waren om iets te zeggen. Open Thailand Safely kwam op voor een industrie en haar mensen die bijkomende schade leden.”

Toen de campagne van start ging, was het inkomend toerisme in Thailand voor het volledige jaar 2020 gedaald tot 6.7 miljoen bezoekers, tegen 39.7 miljoen in 2019. Naar schatting twee tot vier miljoen Thai waren werkloos geworden in de toeristische sector.

Naast directe economische gevolgen zoals persoonlijke schulden, hadden de negatieve gevolgen ook invloed op onderwijs, psychologisch welzijn en gezinsrelaties. Bovendien raakten liefdadigheidsinstellingen en stichtingen zoals olifantenkampen, rehabilitatiecentra voor wilde dieren en organisaties die mensen met speciale behoeften ondersteunen in ernstige moeilijkheden of werden ze gesloten vanwege de instortende toeristische economie.

William Heinecke, voorzitter van Minor International en een belangrijke voorstander van de heropeningscampagne, zei: “Open Thailand heeft de toeristische sector veilig bij elkaar gebracht. Het pleitte voor de heropening van de grenzen om miljoenen Thaise mensen te helpen. Het bereidde het land voor op het succesvolle herstel dat het nu doormaakt.”

Luzi Matzig, voorzitter en oprichter van Asian Trails, voegde toe: “Open Thailand Safely was een moedige en verantwoordelijke campagne. Het pleitte voor een proportioneel en geïnformeerd antwoord op een ongekende uitdaging.” 

Marsha Niemeijer, Brand Director van Khiri Travel, nam de Changemaker Award in ontvangst op het podium op 3 oktober tijdens de Web in Travel (WiT) conferentie in Singapore. 

Informatie over de prijzen en de jury staat online hier. Er is een gearchiveerde versie van de Open Thailand Safely-campagnewebsite beschikbaar hier.

Tegenwoordig geeft de hashtag voor sociale media #OpenThailandSafely nog steeds de mate van belangstelling, debat en berichtgeving in de media aan die de campagne in 2021 heeft gecreëerd.

De al lang bestaande PR- en communicatiepartner van Khiri Travel voor de Open Thailand Safely-campagne was ScottAsia Communications.

Het voorgaande is een persbericht gepubliceerd met volledige toestemming en autorisatie van de organisatie(s) vermeld in het PR-materiaal en TPN-media. De uitspraken, gedachten en meningen van de bij het persbericht betrokken organisatie zijn geheel van henzelf en hoeven niet per se die van TPN media en haar medewerkers weer te geven.

Inschrijven
Goongnang Suksawat
Goong Nang is een nieuwsvertaler die al vele jaren professioneel voor meerdere nieuwsorganisaties in Thailand heeft gewerkt en al meer dan vier jaar voor The Pattaya News heeft gewerkt. Is voornamelijk gespecialiseerd in lokaal nieuws voor Phuket, Pattaya, en ook wat nationaal nieuws, met de nadruk op vertaling tussen Thais naar Engels en het werken als tussenpersoon tussen verslaggevers en Engelssprekende schrijvers. Oorspronkelijk afkomstig uit Nakhon Si Thammarat, maar woont in Phuket en Krabi, behalve wanneer hij tussen de drie pendelt.