nationaal —
De iconische "Family Mart" gemakswinkels nemen afscheid van Thailand en worden na meer dan drie decennia volledig omgedoopt tot "Tops Daily".
Central Retail Corporation PLC (CRC) heeft de beslissing genomen om tegen het einde van dit jaar de iconische Family Mart-gemakswinkels volledig om te vormen en te hernoemen naar Tops Daily.
Deze strategische stap komt omdat CRC's contract voor de Family Mart-franchise in Thailand in 2023 afloopt. De rebranding heeft tot doel CRC's gemakswinkelactiviteiten onder de vlag van Tops Daily op één lijn te brengen en te stroomlijnen, aldus CRC's chief operating officer, Maytinee Phisutsinthop.
Als onderdeel van deze transformatie is Central Retail begonnen met de geleidelijke rebranding en de verandering van de bewegwijzering van de winkel van "Family Mart" naar "Tops Daily".
De transitie is de afgelopen maanden in verschillende branches ingezet, samen met updates van het online platform, waarop nu de nieuwe Tops Daily-branding te zien is.
Het nieuwe Tops Daily-logo heeft witte letters tegen een rode achtergrond. Dit herontwerp wijkt af van het vorige Tops Daily-logo, dat rode letters had voor "Tops" en zwarte letters voor "Daily" tegen een gele achtergrond.
"Family Mart zal worden omgedoopt tot Tops Daily om onze bedrijfsactiviteiten te consolideren en consistente toegankelijkheid en servicestandaarden te bieden aan al onze gewaardeerde klanten."
Het aantal FamilyMart-filialen in Thailand is drastisch gedaald van 1,135 in 2017 tot 409 in 2023. Daarentegen heeft de belangrijkste zakelijke rivaal, 7-Eleven, meer dan 13,000 filialen.
FOTO: Centrale Foodretail Groep
Dit artikel verscheen oorspronkelijk op onze zusterwebsite The Pattaya News.