Thailand gaat boarding met gezichtsherkenning testen op zes Thaise luchthavens

Thailand-

Vanaf 1 november 2024 zullen zes grote luchthavens in Thailand gezichtsherkenningstechnologie implementeren om het instapproces voor binnenlandse passagiers te stroomlijnen. De integratie van een aantal internationale passagiers zal naar verwachting op 1 december 2024 volgen.

Dankzij dit geautomatiseerde biometrische identificatiesysteem hoeven passagiers zich maar één keer te identificeren voordat ze van de bagageafhandeling naar de gate gaan. Hierdoor is het niet meer nodig om herhaaldelijk hun paspoort en instapkaart te controleren.

Deelnemende luchthavens

De zes luchthavens die deze technologie implementeren zijn:
– ** Internationale luchthaven Suvarnabhumi **
– **Internationale luchthaven Don Mueang**
– **Internationale luchthaven van Chiang Mai**
– **Internationale luchthaven Mae Fah Luang**
– **Internationale luchthaven van Phuket**
– **Internationale luchthaven Hat Yai**

Registratieproces

Passagiers kunnen zich bij het inchecken op de luchthaven op twee manieren registreren voor het biometrische identificatiesysteem:

1. Bij de incheckbalie:

– Passagiers informeren het personeel van de luchtvaartmaatschappij om hun gezichtsgegevens te registreren.
– De instapkaartscanner wordt gebruikt om de gezichtsgegevens van de passagier en de reisdocumentgegevens vast te leggen, die vervolgens veilig worden opgeslagen.

2. Bij de selfservicekiosk:
– Passagiers scannen de barcode op hun instapkaart, steken hun paspoort of identiteitskaart erin en scannen vervolgens hun gezicht.
– Het systeem rondt de registratie af en slaat de gezichtsgegevens en reisdocumentinformatie veilig op.

Zodra de registratie is voltooid, stemmen passagiers in met het gebruik van hun biometrische gegevens. Dit stroomlijnt het reisproces, omdat er geen paspoorten of instapkaarten hoeven te worden getoond bij het inchecken van bagage bij de automatische bagageafgifte, tijdens veiligheidscontroles en bij het instappen. Deze toestemming is alleen geldig voor een enkele reis.

De introductie van deze technologie is bedoeld om de efficiëntie en het gemak voor reizigers te verbeteren, de wachttijden te verkorten en het incheckproces op deze belangrijke luchthavens te vereenvoudigen.

TPN Media merkt op dat dit een proefprogramma is en dat het mogelijk niet voor iedereen uit elk land of elke vlucht beschikbaar is tijdens de testperiode.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op onze zusterwebsite The Pattaya News.

Abonneren
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika. Zijn achtergrond ligt in HR en Operations en schrijft al tien jaar over nieuws en Thailand. Hij woont al ongeveer negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen graag mailen [e-mail beveiligd] Over ons: https://thephuketexpress.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thephuketexpress.com/contact-us/