Thailand bereidt zich voor om een ​​bestemming van wereldklasse te worden met nieuwe toerismestrategieën

PERSBERICHT:

De minister van Toerisme en Sport (MOTS) hield samen met senior executives een vergadering om strategieën te bespreken om Thailand te positioneren als een bestemming van wereldklasse. De vergadering omvatte de 29 internationale en 45 binnenlandse kantoren van de Tourism Authority of Thailand (TAT), met de focus op het stimuleren van de groei van het toerisme.

Minister van Toerisme en Sport Sorawong Thienthong benadrukte het IGNITE THAILAND TOURISM-beleid om economische groei te stimuleren, betrokkenheid van de private sector te bevorderen en vertrouwen in toeristische investeringen te verzekeren. Het ministerie ondersteunt investeringen in door de mens gemaakte attracties en streeft ernaar om wereldwijde evenementen naar Thailand te halen, waardoor het land een entertainmentcentrum wordt.

Het ONE MAP TOURISM-initiatief zal toeristen aanmoedigen om alle provincies te verkennen, met inspanningen om te voorzien in diverse segmenten, terwijl prijsnormen worden gehandhaafd die overeenkomen met de kwaliteit van goederen en diensten. Het ministerie richt zich ook op sporttoerisme en werkt samen met partners uit de particuliere sector en luchtvaartmaatschappijen om de vluchtcapaciteit te herstellen en routes naar secundaire steden uit te breiden.

Gouverneur van TAT, Thapanee Kiatphaibool, verklaarde dat TAT de inspanningen versnelt om Thailand te promoten als een bestemming van wereldklasse, en zowel binnenlandse als internationale markten stimuleert. Voor de binnenlandse markt zal TAT reizen in vijf regio's promoten, waarbij lokale krachten worden benut via Thailands zachte macht. Dit initiatief zal het hele jaar door economische waarde genereren en duurzaam toerisme garanderen.

 

Voor internationale markten richt de short-haul strategie zich op het verhogen van de reisfrequentie en het stimuleren van de uitgaven, wat met name aantrekkelijk is voor nieuwe generatie toeristen. Voor long-haul markten richt de Airlines Focus strategie zich op het uitbreiden van kwaliteitstoerisme door het verhogen van de vluchtcapaciteit en -frequentie, met de focus op lokale luchthaven-naar-lokale luchthavenverbindingen.

 

Vooruitkijkend naar het hoogseizoen van 2024 heeft TAT evenementen gepland zoals het Thailand Winter Festival, Vijit Chao Praya, Loy Krathong Festival, Amazing Thailand Signature en de Amazing Thailand Marathon Bangkok 2024. Dit momentum zal zich voortzetten in 2025 met het Amazing Thailand Grand Tourism Year 2025.

Het voorgaande is een persbericht van de PR-afdeling van de Thaise overheid.

Abonneren
Goongnang Suksawat
Goong Nang is een nieuwsvertaler die al vele jaren professioneel voor meerdere nieuwsorganisaties in Thailand heeft gewerkt en vijf jaar voor The Pattaya News heeft gewerkt. Is voornamelijk gespecialiseerd in lokaal nieuws voor Phuket, Pattaya, en ook wat nationaal nieuws, met de nadruk op vertaling tussen Thais naar Engels en het werken als tussenpersoon tussen verslaggevers en Engelssprekende schrijvers. Oorspronkelijk afkomstig uit Nakhon Si Thammarat, maar woont in Phuket en Krabi, behalve wanneer hij tussen de drie pendelt.