nationaal -
Op 3 september 2024 maakte mevrouw Somrudi Chitjong, adjunct-gouverneur voor binnenlandse marketing van de Tourism Authority of Thailand (TAT), bekend dat de doelstelling voor binnenlands toerisme in de resterende maanden van 2024 is vastgesteld op 200 miljoen reizen, wat naar schatting 1.08 biljoen baht aan inkomsten zal genereren.
Het doel van de Thaise overheid is nog ambitieuzer en mikt op 210 miljoen reizen en 1.2 biljoen baht aan inkomsten. Ondanks de uitdagingen, sprak Somrudi zijn vertrouwen uit dat deze doelen haalbaar zijn.
Van januari tot juli 2024 werden er in het binnenlands toerisme naar verluidt 160.49 miljoen trips gemaakt, een stijging van 8.88%, wat 581.99 miljard baht aan inkomsten opleverde, een stijging van 12.44% ten opzichte van het voorgaande jaar. Ondanks economische uitdagingen en vertraagde overheidsbegrotingen, heeft de binnenlandse toerismemarkt het goed gedaan, met een positieve groei in zowel trips als inkomsten, merkte Somrudi op.
Somrudi erkende dat hoewel de reiscijfers veelbelovend zijn, verschillende factoren, waaronder veranderingen in consumentengedrag en de impact van de economie, de totale inkomsten kunnen beïnvloeden. Toeristen geven mogelijk minder uit tijdens reizen en kiezen ervoor om achteraf online artikelen te kopen. Ze wees er ook op dat lokale producten, met name gemeenschapsgoederen, moeite hebben om bestedingen aan te trekken vanwege een gebrek aan ontwikkeling, met name in verpakkingen.
Om binnenlands reizen te stimuleren, heeft TAT doorlopende campagnes gepland voor de rest van 2024. In september zal een speciale promotie met zes binnenlandse luchtvaartmaatschappijen, waaronder Thai Airways, Air Asia, Bangkok Airways, Thai Vietjet, Thai Lion Air en Nok Air, kortingen op reizen op weekdagen aanbieden tot 16 december 2024. Dit initiatief is bedoeld om reizen op weekdagen te vergroten vóór het hoogseizoen voor toeristen, aldus Somrudi.
Somrudi benadrukte ook de noodzaak voor Thaise toeristen om reizen verder van tevoren te plannen om hogere prijzen van last-minute boekingen te voorkomen. Daarnaast sprak ze over de toename van uitgaande reizen, met name naar China, vanwege visumvrije beleidsmaatregelen en lagere reiskosten. Ze benadrukte het belang van het aanpakken van de toeristische uitdagingen van Thailand, met name in de ontwikkeling van de aanbodzijde, om concurrerend te blijven.
Dit artikel verscheen oorspronkelijk op onze zusterwebsite The Pattaya News.