De uitdaging voor de toeristische sector in de regio is om met succes de voordelen van het toerisme te benutten en een groter aantal bezoekers naar Nakhon Si Thammarat te trekken, terwijl ook de natuurlijke, vredige en duurzame kenmerken behouden blijven. Nu de transportinfrastructuur verbetert en de gastencapaciteit toeneemt, debatteren de bedrijfsleiders over de manier waarop ze Nakhon Si Thammarat kunnen positioneren als een unieke bestemming in het kader van het Ignite Thailand-initiatief van de regering.
Wat de ‘must-do’-activiteiten en attracties van Ignite Thailand betreft, zal Nakhon Si Thammarat ernaar streven om zijn verse zeevruchten en ambachtelijke producenten te promoten, zoals biologische chocolatiers (Must Eat Local Food), oude boeddhistische tempels (Must See Local Culture), jungle- begroeide bergketens, roze dolfijnen, watervallen en grotten (Must Seek Unseen Attractions), traditionele zijdeweverijdorpen (Must Buy Local Arts & Crafts) en Must Beat Local Sports (watersporten aan de Golf van Thailand en fietsen langs lange, gladde wegen). Deze unieke producten zullen waarschijnlijk welvarende reizigers aanspreken die op zoek zijn naar unieke ervaringen.
Khun Montri Manator, directeur van TAT Nakhon Si Thammarat zei: “Nakhon Si Thammarat is een prachtige provincie met veel natuurlijke en culturele schatten. In het kader van het Ignite Thailand-initiatief, onlangs onthuld door premier Z.E. de heer Srettha Thavisin, kijken we ernaar uit om onze toeristische troeven te presenteren aan een breder publiek van binnenlandse en internationale bezoekers, terwijl we de voordelen van het toerisme de komende jaren duurzaam zullen verspreiden.”
Khun Prayoon Ngoenprom, voorzitter van de Kamer van Koophandel van Nakhon Si Thammarat voegde ook toe: “Nakhon Si Thammarat heeft alles wat nodig is om een toeristische bestemming van wereldklasse te worden. Nu hebben we gezamenlijke actie nodig om de provincie te promoten, onze toeristische producten te verbeteren, lokale werknemers bij te scholen, de internationale normen te verbeteren en onze marketinginspanningen te maximaliseren. De komst van mondiale merken zoals Banyan Tree zal ons profiel op het wereldtoneel versterken.”
“We zijn verheugd om samen te komen met zoveel van onze gewaardeerde lokale partners en collega’s om een duurzame toekomst voor het toerisme in Nakhon Si Thammarat te creëren. Banyan Tree Residences Sichon, dat vijfsterrengastvrijheid combineert met authentieke Zuid-Thaise elementen, is een baanbrekend project en een perfect voorbeeld van hoe deze opkomende provincie zichzelf succesvol positioneert voor een betere toekomst”, aldus De heer Ravi Chandran, uitvoerend directeur van Urasaya Property.