PERSBERICHT:
BANGKOK (NNT) – De Tourism Authority of Thailand (TAT) heeft een omzetdoel gesteld van 3.5 biljoen baht voor 2024, waarbij 2.5 biljoen baht wordt verwacht van internationale toeristen en 1 biljoen baht van binnenlands toerisme.
TAT-gouverneur Thapanee Kiatphaibool kondigde plannen aan om de kwaliteit van het toerisme te verbeteren en duurzame praktijken te bevorderen en zei dat de inspanningen onder meer het stimuleren van het toerisme in secundaire steden en het verminderen van de afhankelijkheid van een enkele markt zullen omvatten. frequentere en diversere binnenlandse reizen aan te moedigen.
Volgens Thapanee zal de samenwerking met de Thaise Kamer van Koophandel ook tien secundaire steden naar een hoger niveau tillen, voortbouwend op de 10 miljoen binnenlandse toeristenbezoeken in de eerste negen maanden van 73.32 die 9 miljard baht opleverden.
Voor het internationale toerisme richten de strategieën van TAT zich op duurzame branding, nieuwe marktverkenning, partnerschappen, transportconnectiviteit en digitale marketing. Een belangrijk doel is de heropleving van Chinese toeristen, gericht op 8.2 miljoen aankomsten in 2024. Ondanks de focus op China diversifieert TAT ook zijn aanpak door zich te richten op markten als Maleisië, India, Rusland, Taiwan en opkomende markten zoals Saoedi-Arabië en Zuidoost-Azië. Aziatische landen.
Het voorgaande is een persbericht van de PR-afdeling van de Thaise overheid.