nationaal —
Entertainmentlocaties die in overeenstemming met het beleid van de Thaise regering tot 4 uur open moeten blijven, hebben de opdracht gekregen om ontnuchteringsruimtes in te richten om te voorkomen dat bezoekers dronken naar huis rijden.
De aankondiging werd op zaterdag 9 december gedaan door de National Alcohol Beverage Policy Committee, voorgezeten door vice-premier Phumtham Wechayachai.
Santi Promphat, vice-minister van Volksgezondheid, kondigde na de commissievergadering aan dat bars en nachtclubs zich strikt aan de regels en voorschriften moeten houden als ze vanaf 4 december tot 15 uur open mogen zijn, om de veiligheid van de gasten te garanderen en alcoholgerelateerde incidenten tot een minimum te beperken. .
Uitgaansgelegenheden in legale zones in Phuket, Chiang Mai, Chonburi, Bangkok en Surat Thani (alleen op Koh Samui) krijgen dit privilege, dat ook geldt voor hotels in het hele land.
Santi benadrukte dat exploitanten specifiek de Entertainment Place Act en Sectie 29 van de Alcoholic Beverage Control Act moeten volgen, die voorkomen dat nachtelijke locaties alcoholische dranken verkopen aan mensen onder de 20 jaar.
Hij vervolgde met te zeggen dat locatie-exploitanten verplicht zullen zijn ademanalysetests uit te voeren op klanten. Als het alcoholniveau van klanten boven de wettelijke limiet van 50 milligram per deciliter ligt, moeten ze rusten in de daarvoor bestemde ruimtes totdat ze nuchter genoeg zijn om naar huis te rijden.
In het geval dat een klant weigert te rusten en een ademalcoholniveau heeft dat de wettelijke limiet overschrijdt, moeten de baruitbaters contact opnemen met de vrienden of familieleden van de klant of het openbaar vervoer aanroepen om hun vervoer op kosten van de klant te regelen.
Relevante instanties zullen gegevens verzamelen om de impact van verlengde openingstijden te beoordelen.
TPN Media merkt op dat het onduidelijk is hoe dit plan naar verwachting zal worden gehandhaafd en dat veel eigenaren van entertainmentlocaties al veel problemen ter sprake hebben gebracht, waaronder logistieke, waarbij elke klant die een locatie verlaat een ademanalyse wordt uitgevoerd en wie verantwoordelijk is voor het betalen voor de apparatuur. en wat te doen als een klant de test weigert.
-=-=-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=
Dit artikel verscheen oorspronkelijk op onze zusterwebsite The Pattaya News.