PERSBERICHT:
BANGKOK (NNT) – Het Ministerie van Handel maakt zich op voor een grootschalig promotie-evenement in samenwerking met meer dan 300 fabrikanten, groothandelaren, detailhandelaren en gemakswinkels. Het evenement, georganiseerd als nieuwjaarsgeschenk voor het publiek, omvat prijsverlagingen voor goederen en diensten in lijn met de inspanningen van de regering om de kosten van levensonderhoud te verlagen.
De komende kortingscampagne, die loopt van 15 december tot 15 januari 2024, bouwt voort op een soortgelijk project dat op 2 oktober begon en op 31 december zal eindigen. In oktober werkte het ministerie samen met 288 ondernemers om de prijzen te verlagen voor meer dan 151,676 bedrijven. artikelen in het hele land, wat leidt tot een aanzienlijke verlaging van de kosten van levensonderhoud met 2-3 miljard baht.
Volgens directeur-generaal Wattanasak Sur-iam van het Ministerie van Binnenlandse Handel (DIT) zal het nieuwe prijsverlagingsprogramma naar verwachting een van de grootste in zijn soort zijn en een breed scala aan producten bestrijken, waaronder voedsel, dranken, essentiële goederen, landbouwproducten, producten en diensten.
De DIT-chef verklaarde dat de afdeling 18 productcategorieën zal blijven monitoren, waaronder instantnoedels, vers en ingeblikt voedsel en medische apparatuur, om prijsopdrijving te voorkomen.
Het voorgaande is een persbericht van de PR-afdeling van de Thaise overheid.