Thaise regering gaat optreden tegen oplichting via callcenters

Het ministerie van Digitale Economie en Samenleving voert zijn inspanningen op tegen oplichting via callcenters, nu er steeds meer berichten over dergelijke activiteiten komen.

Minister van Digitale Economie en Maatschappij Prasert Jantararuangtong heeft onlangs de intensieve inspanningen van de regering aangekondigd om het groeiende probleem van oplichting via callcenters in Thailand te bestrijden.

Het ministerie heeft al een centrum voor de preventie van technologiecriminaliteit opgezet, maar is van plan een gespecialiseerde taskforce op te richten die zich richt op online criminele activiteiten.

In samenwerking met banken, financiële instellingen en andere relevante instanties zal het ministerie ook coördineren met buitenlandse autoriteiten, aangezien veel oplichtingscallcenters vanuit buurlanden opereren. Mogelijk komen er ook juridische wijzigingen in de fraudewetten.

Deze maatregelen zullen onmiddellijk na de beleidsaankondiging van de regering worden genomen.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op de PR-afdeling van de Thaise overheid.

Abonneren
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika. Zijn achtergrond ligt in HR en Operations en schrijft al tien jaar over nieuws en Thailand. Hij woont al ongeveer negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen graag mailen [e-mail beveiligd] Over ons: https://thephuketexpress.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thephuketexpress.com/contact-us/