Thailand streeft ernaar om in 25.8 2024 miljoen Aziatische toeristen aan te trekken

nationaal —

De Tourism Authority of Thailand (TAT) is van plan om volgend jaar, 25.8, 2024 miljoen toeristen uit korteafstandslanden aan te trekken.

Plaatsvervangend gouverneur van TAT, Thanet Petchsuwan, zei dat TAT zich richt op toeristen uit de Aziatische en Zuid-Pacifische markten, ook wel de korteafstandsmarkten genoemd.

Het doel om 25.8 miljoen toeristen van deze markten aan te trekken, werd gesteld tijdens de recente bijeenkomst van TAT. Dit aantal vertegenwoordigt 74% van de algemene doelstelling van 35 miljoen internationale toeristen voor volgend jaar. Het doel is om een ​​omzet van 1.2 biljoen baht te genereren, wat goed is voor 63% van de totale omzetdoelstelling van 1.92 biljoen baht op de buitenlandse markt.

Het doelwit is verdeeld onder toeristen uit Oost-Azië (12.48 miljoen), ASEAN-landen (10.51 miljoen), Zuid-Azië (2.1 miljoen) en Oceanië (787,000).

Thanet verklaarde dat de grootste uitdaging de Chinese markt is. Hoewel er enige verlichting is in het aantal Chinese toeristen dat Thailand in 2023 bezoekt, is het nog steeds niet zeker dat het aantal de verwachte doelstelling van 5 miljoen toeristen zal bereiken, aangezien Thailand in de eerste zes maanden van dit jaar slechts 1.44 miljoen aankomsten zag. uit China.

Ondertussen verklaarde Siripakorn Cheawsamoot, plaatsvervangend gouverneur van TAT voor Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Amerika, dat TAT zich tot doel heeft gesteld 9.2 miljoen toeristen aan te trekken uit langeafstandsmarkten zoals Europa en de Verenigde Staten.

Dit is goed voor 26% van de totale internationale toeristendoelstelling. Wat het genereren van inkomsten betreft, wordt echter verwacht dat de langeafstandsmarkten 37%, wat overeenkomt met 721 miljard baht, zullen bijdragen aan de totale inkomsten.

Dit komt omdat toeristen uit Europa en de Verenigde Staten doorgaans een langer gemiddeld verblijf hebben in vergelijking met korteafstandsmarkten, wat resulteert in hogere gemiddelde kosten. Recente gegevens van de eerste drie maanden van dit jaar geven aan dat Europese toeristen gemiddeld 19 dagen verblijven, met een gemiddelde uitgave van 71,718 baht per reis.

Midden- en Zuid-Amerikaanse markten hebben een gemiddeld verblijf van 16.17 dagen, met een gemiddelde uitgave van 99,172 baht per reis. Wat de Amerikaanse markt betreft, is het gemiddelde verblijf 15.26 dagen, met een gemiddelde uitgave van 76,297 baht per reis.

Siripakorn voegde eraan toe dat de trend op de langeafstandsmarkt in 2023 de TAT-doelstelling, namelijk 7 miljoen toeristen, overtrof en 8 miljoen toeristen bereikte. De opvallende markt in dit opzicht was Rusland. Hoewel het doel voor het hele jaar voor Russische toeristen was vastgesteld op 1 miljoen, waren er in de eerste zes maanden al 789,000 Russische toeristen die Thailand bezochten. Daarom zal de TAT in 2024 de groei van de Russische markt moeten vergroten om het huidige aantal te verdubbelen, aangezien Rusland nu wordt beschouwd als een markt met een groot potentieel, aldus Siripakorn.

De originele versie van dit artikel verscheen op onze zusterwebsite, The Pattaya News, eigendom van ons moederbedrijf TPN media.

-=-=-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=

Vergeet je niet te abonneren op onze nieuwsbrief en ontvang al ons nieuws in één spamvrije dagelijkse e-mail Klik hier! OF, vul hieronder je e-mailadres in!

Abonneren
Tanakorn Panyadee
De laatste lokale nieuwsvertaler bij The Pattaya News. Aim is een tweeëntwintigjarige die momenteel zijn laatste jaar aan de universiteit in Bangkok woont en studeert. Geïnteresseerd in Engelse vertaling, verhalen vertellen en ondernemerschap, gelooft hij dat hard werken een onmisbaar onderdeel is van elk succes in deze wereld.