TAT versterkt “Visit Thailand Year 2023” richting een zinvolle reisrichting

PERSBERICHT:

Een reeks nieuwe concepten en verbeterde inspanningen worden geïntroduceerd om de mijlpaal van de 'Visit Thailand Year 2022'-campagne voort te zetten.

Bangkok, 12 januari, 2023 – De Tourism Authority of Thailand (TAT) versterkt de lopende campagne “Visit Thailand Year: Amazing New Chapters” voor een zinvolle reisrichting. De belangrijkste strategieën die de soft power-fundamenten en het ervaringstoerisme van het koninkrijk onderstrepen, zijn onder meer het verhogen van het aanbod en de duurzame normen, en het vergroten van het bewustzijn bij belanghebbenden over het belang van gastvrije gastheren zijn voor alle bezoekers.

In het eerste jaar stond de campagne 'Visit Thailand Year 2022' centraal in de inspanningen van het koninkrijk om de Thaise economie vooruit te helpen. Thailand verwelkomde 11.8 miljoen internationale toeristen en registreerde 189 miljoen binnenlandse reizen - een mijlpaal die het succesvolle herstel van de toeristenindustrie van het land weerspiegelde dankzij de gezamenlijke inspanningen van alle belanghebbenden.

Nu deze heropleving van het toerisme aan kracht wint te midden van volatiele wereldwijde uitdagingen, streeft Thailand naar 2.38 biljoen Baht aan totale inkomsten uit toerisme in 2023 – een terugkeer naar 80% van het niveau van vóór de pandemie in 2019.

De heer Yuthasak Supasorn, TAT-gouverneur, zei: “Het doel voor 2023 is het resultaat van een zorgvuldig geplande strategie om de mijlpaal van 2022 voort te zetten. De campagne “Visit Thailand Year 2023: Amazing New Chapters” vertegenwoordigt een toezegging van TAT en alle belanghebbenden in de publieke en private sector, evenals als het Thaise volk om het vertrouwen van toeristen in Thailand als favoriete toeristische bestemming te behouden.”

Met de campagne "Visit Thailand Year 2023: Amazing New Chapters" legt TAT de nadruk op de promotie en ontwikkeling van hoogwaardig en duurzaam toerisme in Thailand. Dit omvat het vergroten van het toerismeaanbod (Shape Supply) met als doel belevingstoerisme aan te bieden, en het benutten van de 5F soft-power-stichtingen van het koninkrijk – Food, Film, Festival, Fight en Fashion – om zinvolle reiservaringen in Thailand aan te bieden.

"Amazing Thailand"-branding

TAT zal de al lang bestaande branding 'Amazing Thailand' blijven communiceren en versterken in haar wereldwijde campagne. Dit zal worden geaccentueerd door het "Amazing New Chapters"-concept om Thaise soft-power culturele waarden te promoten en reizigers van over de hele wereld te inspireren om Thailand opnieuw te bezoeken, en om de gevestigde status van het koninkrijk als een van 's werelds meest populaire feestdagen verder te bevestigen. vlekken.

Ondertussen introduceert het bedrijf het nieuwe 'Create Your Right Moment'-concept in zijn binnenlandse campagne om binnenlandse reizigers te inspireren meer binnen het land te reizen.

“Geweldige 5F en meer”

TAT introduceert het nieuwe "Amazing 5F and More"-concept, gericht op het leveren van zinvolle reiservaringen in verschillende aspecten zoals wellness, luxe en Thaisheid. Tegelijkertijd legt het de nadruk op het verbeteren van de kwaliteit van toeristische producten en diensten om de Thaise toeristenindustrie naar duurzame groei te leiden. Tot de belangrijkste activiteiten behoren het Good Host New Chapter seizoen 2-project, de Amazing Thailand Safety and Health Administration (SHA)-certificering en de 14th Thailand Toerismeprijzen.

Het hele jaar door vindt er een reeks evenementen plaats om de 5F soft-power-stichtingen van het koninkrijk - Food, Film, Festival, Fight en Fashion - onder de aandacht te brengen.

  • Eten – er zijn ten minste twee evenementen gepland: Amazing Thai Tastes in maart-juni en Bangkok International Food Festival in juni.
  • Festival - evenementen zijn onder meer Chinees Nieuwjaar in januari, Songkran Thais Nieuwjaar in april en Loi Krathong in november.
  • Film – de Amazing Film Festival Experience in augustus, terwijl een Y-serie Meet & Greet-evenement wordt gepland.
  • Fight - Geweldig Muay Thai-festival in februari.
  • Mode - Valentine Fashion TV Beach Award Festival in februari.

Beleid en planning

Om toerisme richting duurzaamheid te sturen, past TAT het BCG-model toe om gastronomietoerisme onder de aandacht te brengen. Door gegevens te verzamelen en te analyseren onder 'Van Policy Lab naar Real Product' strategie, heeft TAT het Best Practice Model bedacht om de biologische keuken onder de aandacht te brengen en te transformeren naar inclusief ondernemen en slimme biologische boer, wat leidt tot het genereren van inkomsten voor de lokale gemeenschap.

Technologie en Innovatie

Zien 'Digitaal als game-wisselaar',TAT maakt gebruik van technologie en innovatie om waarde toe te voegen en het Thaise toerisme om te vormen tot slim toerisme. Het maakt gebruik van houders van digitale activa via de TAT NFT-projecten en promoot Thaise toeristische producten en diensten met virtuele kunst en Metaverse. Het introduceert de '3I' idee: Intelligentie – Big Data gebruiken en digitale geletterdheid ontwikkelen voor TAT-medewerkers, Innovatie – het ontwikkelen van nieuwe innovatie en Travel Tech, en Investering – investeren in digitale transformatie, zoals Start-up, Venture Capital, Cloud-financiering, enz.

TAT zet zich in voor de ontwikkeling van zijn personeel om klaar te zijn om de Thaise toeristenindustrie te ondersteunen en samen te werken, terwijl het zijn werkprocessen versterkt en verbetert door middel van innovatie en technologie.

Internationale markt

TAT neemt de 'Grote hervatting aflevering II' strategie voor korteafstandsmarkten.
Dit zijn onder meer:

1) China is terug – De nadruk ligt op het aanboren van opkomende segmenten en het verbeteren van de samenwerking met de luchtvaartmaatschappijen om meer luchttoegangsvluchten te bieden om tegemoet te komen aan de toenemende vraag en het promoten van nieuwe manieren van reizen, zoals een overlandgrens.

2) Doel van 7 cijfers – Gericht op snelgroeiende markten, zoals China, Maleisië, India en Zuid-Korea, en samenwerking met partneragenten en luchtvaartmaatschappijen.

3) Kleur uw leven door Amazing Thailand – Naadloze integratie van het merk Amazing Thailand in het leven van de toerist door middel van on-site en virtuele marketingpromotie-evenementen.

4) Verantwoord toerisme – Ondersteuning van projecten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en verantwoord toerisme, zoals Reborn the Nature om duurzaam toerisme te promoten.

5) 2 Tier, ongeëvenaard - Bezoekers aanmoedigen om de opkomende bestemmingen te bezoeken, terwijl ze nieuwe toeristische segmenten betrekken uit secundaire steden in Zuid-Korea, China, India, Vietnam en Maleisië.

Voor langeafstandsmarkten past TAT de 'ABCD snel vooruit' strategie.

A – Airline Focus om de samenwerking met de leidende luchtvaartmaatschappijen voort te zetten; zoals Qatar Airways, Etihad en Oman Air om nieuwe routes uit te breiden en de frequentie van rechtstreekse vluchten te verhogen.

B – Grote steden en verder om nieuwe markten in grote en secundaire steden te penetreren; zoals Boekarest in Roemenië en Sofia in Bulgarije.

C – Samenwerking is essentieel om met nieuwe partners te werken, waaronder luchtvaartmaatschappijen; zoals Delta Airlines, Air Canada, FlyDubai en Aeroflot, en online reisbureau; zoals Almosafer en SAGA Holidays.

D – Bestemming voor iedereen om Thailand te promoten als een "Bestemming voor het hele jaar door" om te voldoen aan de vraag naar bezoekers ongeacht het seizoen en met alle segmenten, waaronder familie, medisch en wellness in het Midden-Oosten of de LGBTQ+ in Europa en Amerika.

Domestic Market

TAT legt de focus op 'Waarde boven volume' onder het nieuwe 'Reis Thailand in gelimiteerde oplage' concept dat de 5F Soft Powers benadrukt om tegemoet te komen aan de verschillende behoeften van binnenlandse reizigers.

Er staan ​​verschillende evenementen gepland voor 2023 om binnenlandse reizen te inspireren, waaronder Travel 365 days in Amazing Thailand, Vijit Thailand 2023 en Amazing Thailand Festival Experience 2023.

TAT zet ook haar inspanningen voort om binnenlandse reizigers aan te moedigen opkomende bestemmingen tijdens weekdagen te bezoeken om de uitgaven uit te breiden en de capaciteit van de bestemmingen in evenwicht te brengen.

2023 doelen

TAT verwacht in 25 250 miljoen internationale toeristen te verwelkomen en 2023 miljoen binnenlandse reizen te inspireren. Het doel voor de totale inkomsten uit toerisme is 2.38 biljoen Baht, waarvan 670-880 miljard Baht uit binnenlands toerisme en 1.5 biljoen Baht uit internationaal toerisme.

De originele versie van dit artikel verscheen op onze zusterwebsite, The Pattaya News, eigendom van ons moederbedrijf TPN media.

-=-=-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=

Vergeet je niet te abonneren op onze nieuwsbrief en ontvang al ons nieuws in één spamvrije dagelijkse e-mail Klik hier! OF, vul hieronder je e-mailadres in!

Steun The Phuket Express in 2023!

Een medische of reisverzekering nodig voor je reis naar Thailand? Wij kunnen helpen!

Inschrijven
Goongnang Suksawat
Goong Nang is een nieuwsvertaler die al vele jaren professioneel voor meerdere nieuwsorganisaties in Thailand heeft gewerkt en al meer dan vier jaar voor The Pattaya News heeft gewerkt. Is voornamelijk gespecialiseerd in lokaal nieuws voor Phuket, Pattaya, en ook wat nationaal nieuws, met de nadruk op vertaling tussen Thais naar Engels en het werken als tussenpersoon tussen verslaggevers en Engelssprekende schrijvers. Oorspronkelijk afkomstig uit Nakhon Si Thammarat, maar woont in Phuket en Krabi, behalve wanneer hij tussen de drie pendelt.